keskiviikko 31. elokuuta 2011

4. - 7.) Liberec (8.-11.8.)

Sunnuntai iltana majoituimme Liberecin Praha hotelliin. Liberecistä teimme neljänä päivänä reissuja eri suuntiin. Maanantaina piti mennä ilmailumuseoon Prahan lähella (Aviation Museum, Kbely), mutta tietysti se oli kiinni maanantaina, joten ajoimme Prahaan. Takaisin ajelimme mutkitellen pikkuteitä.

Tiistaina ajoimme Dresdenin suuntaan taas pikkuteitä. Osa meni vaihtamaan uudet renkaat, osa meni (yritti) tutustumaan Dresdenin kirkkoihin. Itse ajoin Elben rannalla oleville "Bastei" kiville, jotka kohoavat elben pinnasta 194 metriä.

Keskiviikkona oli museo kierros. Ensin Kbelyn ilmailumuseo ja kaksi "Java" museota Prahan eteläpuolella (JAWA motorcycle Museum of Konopistě ja motorcycle-technical museum of Netvořice (LINKKI) ).

Torstaina ajettiin pohjoiseen ja käytiin taas Puolassakin. Harrachovin lentomäkeä käytiin katsomassa. Reittejä piti aina tarkistaa matkalla, koska monet sillat olivat poikki ja kiertotiet olivat todella pitkiä. Ilmeisesti täällä oli ollut kovia tulvia. Illalla ajoin vielä kukkulalle Liberecin länsipuolella, josta näkee koko kaupungin, sekä ympäristön.