5998 cm3 V12 624 hv (IXO 1:43) |
MC12 esiteltiin luokittelumallina FIA:n GT sarjaa varten. Luokittelu vaati 25 kpl valmistamista katukäyttöön. 25 kappaleen sarja oli valmistettu ja myyty vuoden 2004 lopussa, potentiaalisia asiakkaita oli kuitenkin enemmän ja se mahdollisti uuden 25 kpl sarjan tekemisen. Kaikkien autojen piti olla alun perin samanvärisiä (valkosinisiä, joka oli Maseratin käyttämä väriyhdistelmä kilpa-autoissa 50-luvulla) mutta kolme autoa löytyy kuitenkin eri värisenä: yksi hopea, yksi tumman harmaa ja yksi tumman sininen. Autossa on irrotettava kovakatto, kori on hiilikuitua ja alustassa on kaksi alumiinista apurunkoa. Vaihteistona on ohjauspyörän vivuilla vaihdettava 6-vaihteinen Cambiocorsa -automatisoitu manuaalivaihteisto.
A.Bertolini & M.Salo FIA GT Winner Oschersleben |
Auto perustuu voimakkaasti Enzo Ferrariin: niissä on molemmissa sama moottori, Ferrari Dino V12, pienillä muutoksilla, sama vaihdelaatikko ja sama runko ja raideväli. Maserati MC12:ssa on oma korirakenne, joka on leveämpi, pidempi ja hieman korkeampi. Siksi tuulilasi on ainut näkyvä komponentti, joka on sekä MC12:ssa että Enzossa. Tämä kokomuutos suurentaa MC12:n downforcea.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti